Ευαγγελία Μπασδέκη

Αθήνα, 1972. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα.

H Σιωπή των πιθήκων, 2015

Φωτογραφία, περφόρμανς μακράς διάρκειας

Το εικαστικό έργο της Ευαγγελίας Μπασδέκη επικεντρώνεται στην τέχνη της περφόρμανς και στο ίδιο το σώμα της δημιουργού το οποίο συνήθως υποβάλλει με επιμονή σε επώδυνες φαινομενικά καταστάσεις ή το εκθέτει σε κοινή θέα απογυμνωμένο από κάθε είδους περίβλημα. Η Μπασδέκη οικειοποιείται στοιχεία από ακραίες πρακτικές αυτοτραυματισμού τις οποίες εφάρμοσαν αμερικανοί κυρίως καλλιτέχνες κατά τις δεκαετίες του 1960 και του 1970 προκειμένου να προκαλέσουν την αντίδραση του κόσμου ενάντια στην πολιτική της βίας και των επεμβατικών πολέμων των τότε κυβερνήσεων, για να θίξει θέματα τα οποία αφορούν στην ταυτότητα και τον προσανατολισμό της σύγχρονης τέχνης, στον ρόλο του καλλιτέχνη σήμερα και ειδικά της γυναίκας δημιουργού καθώς και στον ρόλο του θεατή στην διαδικασία της καλλιτεχνικής δημιουργίας.

Στην περφόρμανς H Σιωπή των πιθήκων, η οποία πρωτοπαρουσιάσθηκε το 2015 στα πλαίσια της ατομικής της έκθεσης στην γκαλλερί ΑΔ στην Αθήνα, η Μπασδέκη αναλαμβάνει τον αρχετυπικό ρόλο της μάνας-γης φυτεύοντας στο σώμα της σπόρους, οι φύτρες των οποίων αρχίζουν να ξεπροβάλλουν μέσα από τα μαλλιά της κατά τη διάρκεια της περφόρμανς. Η σχέση του ανθρώπου με την φύση καθώς και ο ρόλος του καλλιτέχνη με αυτή επαναπροσδιορίζονται και επανέρχονται στο επίκεντρο των προβληματισμών για την σύγχρονη τέχνη. Δόμνα Γούναρη

Evangelia Basdekis

Athens, 1972. Lives and works in Athens.

The silence of the apes, 2015

Photography, durational performance

Evangelia Basdekis’ visual work focuses on performance art and on her own body which she usually presents with persistence in seemingly painful situations or she exhibits it stark naked right before the audience.  Basdekis appropriates elements from extreme masochistic acts that were mainly performed by American artists during the 1960s and 1970s in order to provoke public reaction against policies of violence and invasive wars by then Government, and she dares to raise questions related to the identity and orientation of contemporary art, the role of the artist today and especially of the female artist as well as to the role of the public in the process of artistic creation.

In Silence of the apes that was initially performed in the framework of her solo show in AD gallery, Athens, in 2015, Basdekis undertakes the archetypal role of mother-earth by planting seeds in her own body, the seedlings of which are beginning to emerge through her hair during the performance. Man’s relationship with nature and the role of the artist in such a subject matter is redefined and restored right in the focal point of reflections in contemporary art. Domna Gounari

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here