Ευαγγελία Μπασδέκη

Αθήνα, 1972. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα.

I Trust You ή I am your worst nightmare, 2006

Φωτογραφία, περφόρμανς μακράς διάρκειας

Το εικαστικό έργο της Ευαγγελίας Μπασδέκη επικεντρώνεται στην τέχνη της περφόρμανς και στο ίδιο το σώμα της δημιουργού το οποίο συνήθως υποβάλλει με επιμονή σε επώδυνες φαινομενικά καταστάσεις ή το εκθέτει σε κοινή θέα απογυμνωμένο από κάθε είδους περίβλημα. Η Μπασδέκη οικειοποιείται στοιχεία από ακραίες πρακτικές αυτοτραυματισμού τις οποίες εφάρμοσαν αμερικανοί κυρίως καλλιτέχνες κατά τις δεκαετίες του 1960 και του 1970 προκειμένου να προκαλέσουν την αντίδραση του κόσμου ενάντια στην πολιτική της βίας και των επεμβατικών πολέμων των τότε κυβερνήσεων, για να θίξει θέματα τα οποία αφορούν στην ταυτότητα και τον προσανατολισμό της σύγχρονης τέχνης, στον ρόλο του καλλιτέχνη σήμερα και ειδικά της γυναίκας δημιουργού καθώς και στον ρόλο του θεατή στην διαδικασία της καλλιτεχνικής δημιουργίας.

Στην περφόρμανς I trust you ή I am your worst nightmare, μια εκδοχή της οποίας παρουσίασε και στο πλαίσιο του Φεστιβάλ περφόρμανς της 2ης Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης το 2009, η Μπασδέκη κάθεται γυμνή στο πάτωμα και κεντά στα πέλματά της με κίτρινη, μπλε, κόκκινη και μαύρη κλωστή την φιγούρα του Μίκυ Μάους και το πορτρέτο της Μόνα Λίζα, αντίστοιχα. Αναπαράγωντας και αντιπαραβάλλοντας τη διάσημη φιγούρα από την σειρά των καρτούν με ένα από τα πιο αντιπροσωπευτικά έργα τέχνης όλων των εποχών, μέσω του κεντήματος σε ευαίσθητα σημεία του σώματός της, επιτυγχάνει να τα μετατρέψει σε σύμβολα αιχμηρής κριτικής σχετικά με την εμπορευματοποίηση και τους νόμους της αγοράς έργων τέχνης. Δόμνα Γούναρη

Evangelia Basdekis

Athens, 1972. Lives and works in Athens.

I Trust You or I am your worst nightmare, 2006

Photography, durational performance

Evangelia Basdekis’ visual work focuses on performance art and on her own body which she usually presents with persistence in seemingly painful situations or she exhibits it stark naked right before the audience.  Basdekis appropriates elements from extreme masochistic acts that were mainly performed by American artists during the 1960s and 1970s in order to provoke public reaction against policies of violence and invasive wars by then Government, and she dares to raise questions related to the identity and orientation of contemporary art, the role of the artist today and especially of the female artist as well as to the role of the public in the process of artistic creation.

In I Trust You or I am your worst nightmare, a version of which was presented in the framework of the Performance festival during the 2nd Thessaloniki Biennale, in 2009, Basdekis appears naked on the floor sewing the figure of Mickey Mouse and the portrait of Mona Lisa with yellow, blue, red and black thread, on each of her soles, respectively. Reproducing and contrasting the famous figure of the cartoon series with one of the most representative works of art of all time, on such a sensitive part of her body by sewing, she manages to transform them into sharp criticism symbols on the commercialization of art and on the laws of contemporary art market. Domna Gounari

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here